mandag 11. august 2008

SØNDAGSTUR

På søndag bestemte eg og min mann at vi skulle ta turen over fjellet Aursjøvegen.Vi kjørte inn til Sunndalsøra,der tok vi av en veg som det sto litledalen,her har vi kommet oppi ét stykke.Det er en utrolig fin natur vi har i Norge .Da går turen oppover å oppover.




Det blei et stopp på Aursjøhytten,så tok vi oss en tur innover snaufjellet.
Reinsmå sen,låg som et teppe,sammen med lyng og kreke.
Her er det medbrakt kaffe i Guds frie natur
Det smaker ulidelig godt med kaffe på fjellet.
Her låg det snø enda i fjella.Bilde nedenfor ser dere noe av Aursjødemninga
bygd opp av stein.



Her kjørte vi ,utrolig utsikt ned i Eikesdal,da vi kjørte ned fra fjellet ,var det som eg var i et fly
vell nede i Eikesdalen ,måtte eg ha med et bilde fra Mardølafossen

Til slutt må eg ha med ,det koselige huset og hagen som vi passerte. Eikesdal kirken ser dere i bakgrunn koselig rosebed






7 kommentarer:

marita sa...

Så fott en tur dere har vert på,fin fin utsikt og fasinerende fjell med fine fagrer.Du tar deg også veldig bra ut der oppe i fjellheimen, og Arnstein ser ut som han ikke gjør noe annet enn å traske i denne fri natur.
Ja det er rart å tenke på at dette lanskapet bare er noen få timer unna.Vi burde vært flinker til å oppsøke sånne steder .

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Ser ut som en flott tur!
Har en hylle igjen ja! 1799 men du skal få den til 1500,-
Si ifra om du vil jeg skal legge av!!
Klem fra meg!

Grete sa...

Heisann! Veldig fint på veien opp til Aursjøen. Har vært der bare en eneste gang,for mange år siden,men glemme ikke så lett alle svingene,hehe.
Er vel i fullt arbeid nå du? Kanskje det blir klubb snart?

Ha en feiende flott tirsdag!

Unknown sa...

Hei, takk for at du besøkte bloggen min! Jeg vil gjerne tilbake hit til din også, for den var koselig! Nydelige bilder...du er jammen ei aktiv dame! Du sysler med mye av det samme som jeg har gjort oppigjennom åra. Jeg elsker også å male, og har nå et stort prosjekt gående sammen med mi kollegaer. Vi skal ha meleri utstling i kr.sund i oktober. Det gleder vi oss til.Følg med i bloggen min, for det kjem info senere.

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Fantastisk natur, ja det har vi i allefall i norge!:) Ser ut som dere har hatt en flott tur!
Hos meg blir det nok bare noen små turer i frisk luft med lille hunden;) I dag etter turen ser hun ut som en "drukna katte" etter en halv time ute i plask regn;) Nå venter jeg på litt sol igjen...

Finfin kveld til deg!
Klem fra chatrine:)

Elisabeth sa...

Ja, denne turen har jeg også tatt, men det er 11 år siden og jeg var gravid med Timmi. Begynte på motsatt side vi da. Vi var heldige og hadde fint vær, så det ble mange fine bilder.

-Mitt lille rede- sa...

Hei! Det ser ut som en herlig tur ja! Svigers var på kaffe og vafler her tildigere idag og da fortalte de at de hadde vært på akkurat den turen igår og det var veldig fint der. Eikelsdalen kjenner jeg til og der er det også veldig flott. Jaggu er vi heldige!

Hei og hå!

-Lene