torsdag 3. september 2009

feritur Kreta 2009






Da er ferien på kreta ferdig for denne gang,men minnene er med hjem.Det lever eg på et års tid, til det er ferie igjen. tenker på da vi spiste store middager,eller gresk salat ute i det fri med appelsiner som heng over hodet på en,når det pøsregn og skodda heng langt nedover fjella her hjemme.Men eg liker høsten hjemme også,når det er fint høstvær da en kan sitte seg godt til rette på verandan med levene lys å kose seg med noe godt å spise, og drikke.




Eva Brtt som koser seg med eit glass vin å utsikten utover Platanias. Norske flagg til ere for oss Normenn
Marita og Terje, tydelig brune og fine!



Vår lille askepott,Daniella var eit poplær dame blant grekarene! alle måtte stryke på ho eller løfte ho opp .(åååå princess ropte de .Eller etter ho kjøpe seg så fine sko,da var det ååå cinderella.)Askepottsko .(litt for stor,men pytt pytt)
..

Her er det ein kelner som gikk å bar på Daniella ,ho ble bestukket med is,og det hadde ikke Daniella noe imot.



Mareno 10 år


Hei her er vi


DANIELLA

Her koser Daniella og Marita seg


BLUE SEA .Fin leilighet,med veranda mot basseng, det var der vi holdt til.


Det var mye rødt flagg på stranda på platanias,er er det veldig brå djupt også, så det blei å ligge å høre på bølgesus.sjå på baywatch karene som var uti å trente,de var utrulig flinke til å svømme,selvsagt.




ELAFONISSISTRANDEN



Her ser dere fra ei strand som heiter ELAFONISSI.Strandens Rolls Royce på Kreta.Denne stranden å bli kaltfor KretasMaldivene.Den har rosa sand,en langrund og finkornet sand.Det blir sikkert første å siste gangen jeg drar dit,det var litt av en tur skal jeg si deg! opp bratt fjellsider med buss ,når det kun var plass til EN liten vanlig bil på veien.når de kjørte inn i tuneller tuta de bare ,å håpet på at ingen kom i mot! Jeg med min høydeskrekk, satt med hjerte i halsen hele turen. så dette passet ikke meg. Jeg hadde augen atte å bad ei stille bønn inni meg at vi kom hjem i live. Og jeg ble hørt! for hjemme i god behold er vi alle sammen :) Ei fattig trøst, er at det ikke bare var jeg som var redd. Men Nå er den turen over :)






Ja da er denne ferieturen ferdig for denne gang. da er det hjemme til havrelefse å striskjorta igjen som det heite.Heldigvis så hadde vi ei uke igjen av ferien. først å femst skulle vi kose oss med lille Leon som vi ikke hadde sett på 14 dager. Det var godt å se han igjen. ellers så var det gressplenen som hadde blitt så lang at en kunne ha rundballa ho. Men det er det denne udugelige sensommeren som kan til.. for det bare regnet siste ukene før vi drog, så ingen plen ble klippet da. her er bilde av bestemor og bestefar og lille Leon vår.


1 kommentar:

Elisabeth sa...

Åhh, herregud! Her er det bare å drømme seg vekk i høststormen. Mange fine bilder du har lagt ut. Skal prøve å komme skikkelig i gang med blogginga igjen jeg også nå. har vært bloggtørke ei stund...

Ha en fin uke!