fredag 5. september 2008

GULROTKAKE/SOMMERMINNER

GULROTKAKE

4egg


2kp sukker

2kp hvetemel

1ts natron

1 1 /2 ts kanel

1 ts salt

1kp soya olje

3kp gulrot

180 ca 50 min

Du må dobbele

vist du skal ha den i langpanne

FYLL

Pillidelfiaost

margarin

melis

vaniljesukker







I dag har eg fri fra jobb. Da er det å vaska litt ,Så har eg baka gulrotkake til helga,men ein liten tur på bloggen skada ikke he he ,da sette eg meg ned å kikker på bilder som blei tatt i sommer,dette bilde er fra ei helg eg var å passa Daniella ,som alle veit så har det vert en fin sommer,her poserer Daniella sammen med noen fine roser som mamma Marita har planta
Daniella elsker å hoppe line som ho sier . Håret var så statisk så det sto rett opp ,som dere ser

tittit igen



Tideligare her i sommer så la vi beleggningsstein på vegen.No er eg fornøgd ,alt er på plass kantstein og rosene har kommet i jorda,sammen med Lavendelplanter ,som skal vera til hjelp for å holde lus borte. (rosene er mye større no ,dette bilde var tatt i tilig i juli).Håper dei blir fine til neste år,dei hadde ein god start da i sommer .
,Så var det dammen som mangla kantstein rundt kanten ,da er eg i mål,med dette prosjektet. Neste prosekt er en veranda ,men det for vente til neste år


Eit sommer bilde til slutt ,gammel sinkbalje ,som eg kommt over ,blei fylt med jord og stemor ,den blei riktig frodig etter hvert .

HA EI FIN HELG




7 kommentarer:

Synnøve sa...

Så flotte blomster og bed du har. barnebarnet er jo bare helt skjønn. Kaka di så god ut.Kanskje jeg skal prøve den en dag.Er km hekto eller?

Gerd, p, sa...

Hei:a-mora.kp(kopp)den er veldig god Lykke til.

Elisabeth sa...

Tusen takk for oppskrifta. Gulrotkake er godt.
Kjempesøte bilder av Daniella. Hun er så nydelig.
Har vært på Aslaksteinen i dag vi. Bilder er kommet på Bloggen min!

God helg!

Grete sa...

Såg veldig godt ut med gulrotkake!
Veldig hvor det blomstrer hos deg da,og dammen er kjempefin!

Ja skal du bli med til Maldivene ? Vi kan jo dra i morgen så jeg rekker å komme hjem igjen til jeg skal på neste tur den 20. hihi :)

Ha en fin kveld...og en strålende søndag !

Nina i Paradiset sa...

Stilig kaktus det der! (Daniella!)
Så fin dammen din har blitt da! Må ta meg en tur å se den "live", tror jeg.

marita sa...

Hadde jeg vist at du baka kake i dag hadde jeg kommet på besøk...he he . fikk du siste meddinga mi om jakka som vart som ny ?

Artige bilder av Daniella , og dammen din har virkelig blitt frodig og fin.

-Mitt lille rede- sa...

Heisann!
Mmmm, den kaka såg veldig god ut. Nå har jeg skrevet ned oppskrifta, takk for den :-)
Så nydlig barnebarnet ditt er, vitti med den sveisen da, har flirt godt av mine egne når de får sånn sveis på trampolina.
Kjempefin dammen din! Har lyst på en sånn selv, kanskje neste sommer.

Ha ei fin helg!