torsdag 8. mai 2008

RUNDT MITT HUS

Min nærmeste nabo er min gamle skole ,en rød malt stue som er fredet og er over hundre år.Der gjikk eg i fire år ,da blei det ny skole .Her møtes vi naboer til hyggelig samvær.Kjent for fatterEdvard Hoem er det vel flere som kjenner til ,han har nevnt i sin bok Heimland Barndom om nettopp denne skolen .Her har han tråkk sine barne sko. Vidare runt mitt hus, da møter eg på min kaprefolium og tullipanerMORELLE BLOMST.
Her står porten sån den har stått i over hunder år.


3 kommentarer:

Grete sa...

Fint bilde av vår gamle ærverdige skole...den porten der gikk jeg gjennom i 6 år.
Veldig godt at vi har fått litt sol og varme,og at blomstene begynner å sprette ut.Både du og jeg er vel sol-mennesker,så nå er det vel bare å kaste klærne og slå ut håret!

Ha en strålende fredag ! Klem!

ChatrinesLiving sa...

Spesielt og fint lite hus, med en flott nostalgisk port!

Nydelige bilder av blomstene dine! Nå ønsker jeg litt sommer her i nord også!:)

Ha en kjempefin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

marita sa...

Har gode minner når jeg ser gamleskolen din , mine minner er fra når alle naboene samles og hiver anti over den , og når jeg i barndommen med laken( som falskjerm) på ryggen hoppet fra utedoen.
Blomsten på verandaden har virkelig blitt stor , skjønner godt at det er tungt å måtte ta den bort for en liten stund.